We zijn over de helft! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu We zijn over de helft! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu

We zijn over de helft!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

29 April 2018 | Tanzania, Arusha

We zijn over de helft! 8 weken gehad en nog 7 te gaan.

Op stage gaat het nog steeds goed en mag al steeds meer zelfstandig doen. Ik heb zelfs mogen meekijken met een amputatie, dit was wel even heftig om te zien. Het been werd er gewoon met een soort handzaagje afgezaagd en ik mocht de plastic zak vasthouden om het been in op te vangen. Heftig maar wel leuk om een keer te zien hoe ze hier de operaties uit voeren.
Afgelopen week hebben we niet veel stage gehad. Maandag op dinsdag nacht heeft het super hard geregend en is de brug ingestort waar we overheen moeten om naar de grote weg te komen, dus konden we dinsdag thuis blijven van stage. Gelukkig hebben we een andere weg ontdekt zodat we wel gewoon naar de grote weg kunnen komen. Maar wanneer de brug gemaakt gaat worden is nog een grote vraag.

Afgelopen donderdag waren we ook vrij, omdat het hier een nationale feestdag was en vrijdag was het natuurlijk Koningsdag in Nederland. Ook dat hebben we hier gevierd. Samen met het huis zijn we naar een Nederlandse school geweest waar het gevierd werd. Er was een vrijmarktje, koningsspelen voor de kinderen en een voetbalwedstrijd Nederland tegen de rest van de wereld. Wij hebben meegevoetbald en uiteindelijk is het 2-2 geworden! Daarna was er nog een after party in een cafeetje. Het verbaasde me echt hoeveel Nederlands er eigenlijk waren, heel erg leuk.

Ook hadden we een mevrouw gevraagd om kleding te maken, en die heeft ze afgelopen week gebracht, super mooi geworden. Ik heb een foto bijgevoegd met het resultaat! Gisteren zijn we weer naar de stoffenmarkt geweest want we willen eigenlijk nog wat laten maken, dus nodigen haar van de week maar weer uit om te kijken wat we willen laten maken.

Vandaag zijn we op pad geweest naar de Hotsprings, erg leuk. Eerst hebben we een wandeling gemaakt naar een waterval, ondertussen hebben we aapjes zien rondslingeren in de bomen en daarna zijn we naar de Hotsprings gegaan waar we lekker hebben gezwommen. Het was vandaag heerlijk weer dus even lekker een dagje eruit.

Nou dit was weer een update vanuit Tanzania, tot snel!

Liefs Iris.