SAFARI! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu SAFARI! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Erinkveld - WaarBenJij.nu

SAFARI!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Mei 2018 | Tanzania, Arusha

Hallo! Hier weer een berichtje vanuit Tanzania. Afgelopen 3 dagen ben ik op safari geweest, en wat was dit gaaaaf!

Vrijdag om 6 uur werden we opgehaald met de safari auto en zijn we vertrokken naar Serengeti national park, dit was ongeveer 4 uurtjes rijden. Daar aangekomen hebben we eerst geluncht en toen zijn we het park in gegaan. Het was super mooi weer en hebben echt van alles gezien, leeuwen, giraffen, zebra’s, gnoes, luipaard, antilopen, bavianen, hyena’s, apen en hebben tussen een kudde olifanten gereden. Toen het begon te schemeren zijn we naar de campingplaats gereden waar we zouden overnachten, dit was midden in het park. Er was ook een kok met ons mee en die heeft het avondeten gekookt terwijl wij de tenten op hebben gezet. Na het eten zijn we meteen na bed gegaan want iedereen was kapot. De camping was gewoon een open terrein en dieren konden daar ook gewoon komen. Dus wij kregen al te horen, dat als je moet plassen, je eerst met een zaklamp moet schijnen en als je geen ogen ziet je de tent uit kunt gaan. Je mocht niet naar het toiletgebouw lopen, maar moest maar gewoon naast de tent gaan plassen want dit was het veiligst. Nou gelukkig heb ik niet hoeven plassen en waren er ’s ochtends geen dieren meer te zien op het terrein. De kok kon ons wel vertellen dat er ‘snachts hyena’s tussen de tenten hebben gelopen, maar daar hebben wij gelukkig niks van gemerkt.

De 2e dag vertrokken we om 6 uur weer het park in om bij zonsopgang de katachtige te kunnen zien. Wat een mooi plaatje was dat en hebben weer van alles gezien. Leeuwen, giraffe, zebra’s, Jakhalzen, hyena’s, een hele grote groep gnoes, dit konden er wel 300 zijn. Ook hebben we een cheeta gezien, deze zat langs de weg op een steen en konden heel dichtbij komen. Blijkbaar is dit heel bijzonder en zie je ze zelden zo goed. Rond half 11 zijn we terug gegaan naar de camping en daar stond alweer een brunch voor ons klaar en waren de tenten ingepakt.
Na de brunch zijn we naar de 2e camping gereden die boven op de Ngorongoro krater was. Boven op de krater was het heel koud, zaten ‘s middags al met dikke vesten aan en moesten de nacht daar ook nog doorbrengen. Daar hebben we weer de tenten op gezet en weer heerlijk gegeten. Deze camping was weer een open camping en de dieren konden weer bij de tenten komen, en dat hebben we gemerkt pfoe. Ik werd ’s nachts wakker doordat er een beest naast onze tent stond gras te eten, je kon dit zo duidelijk horen, ook zat die nog even aan onze tent. Nou dit vond ik toch wel een beetje eng. Ook moest ik eigenlijk plassen, na 1,5 uur eindelijk de moed gevonden om te plassen en daarna toch nog een klein beetje kunnen slapen. ’s Ochtends kregen we te horen dat het buffels waren geweest die rond de tent hadden gelopen, nou blij dat ik ze ’s nachts niet gezien heb!

De laatste dag van de safari gingen we om 6 uur ontbijten en daarna zijn we de Ngorongoro krater in gegaan. Dit zag er heel anders uit dan Serengeti maar ook weer heel mooi. In de krater hebben we ook weer van allerlei dieren gespot en hebben we uiteindelijk dit weekend alle dieren van de big 5 gezien! Wel hebben we alleen de neushoorn van een hele afstand kunnen zien door de verrekijken maar hebben ze allemaal gezien! Ook hebben we in de krater de nijlpaarden kunnen zien die in het water waren, af en toe kwamen ze even helemaal omhoog en konden we ze goed zien en hebben we een mannetjesleeuw gezien. Rond half 12 zijn we naar een plek gereden om te lunchen. Hier was een aapje, maar die moesten we wel goed in de gaten houden, want voor je het weet ging die er met je lunch er vandoor. Maar gelukkig is het goed gegaan. Naar de lunch zijn we weer terug naar de camping gereden, hebben we onze spullen weer gepakt en waren we rond 5 uur weer terug thuis.

En dat was dan alweer de safari, maar een ervaring om echt nooit te vergeten! Vandaag had ik nog even een dagje vrij om bij te komen en morgen begin ik alweer aan mijn laatste 2 weken stage.

Nou dit was weer een kleine update, tot snel!

Liefs Iris.